Til deling af dokumenter, chat og opgavestyring er vi gået igang med at bruge Microsoft Teams. Dette er en guide til hvordan du som leder "kommer på".
Hvilke konti vil du bruge?
Thorolf har sin egen Office 365 "sky" hos Microsoft. Når du skal logge på skal du bruge en Microsoft konto. Det kan enten være en du opretter til formålet eller en du har i forvejen. Begge dele er lige godt. Hvis du til dagligt bruger office 365 på den PC eller telefon du laver spejderarbejde på kan det være en fordel at bruge den konto du allerede bruger. På den måde undgår du at skulle logge ind med en konto for at lave spejder og en anden for at lave f.eks. arbejde eller skole.
Hvis du vælger at bruge din arbejds konto får arbejdet ikke adgang til Thorolf og heller ikke den anden vej rundt. Det er kun dit brugernavn/password der også giver adgang til Thorolf.
Hvis du skifter mening så er det helt fint Så melder vi bare en ny konto ind.
Hvordan kommer jeg på?
Når du har besluttet dig for en konto sender du e-mail adressen på den konti til Rasmus og beder om at komme på "teams". Hvis det allerede er en microsoft konto vil du få en invitation til at få adgang. Hvis det ikke allerede er en Microsoft konti vil du få en invitation til at oprette en. Det er gratis og vil være din egen konto. Ikke Thorolfs.
Hvor finder jeg så teams?
TIl at begynde med vil jeg anbefale at logge på via din PC i browseren på https://teams.microsoft.com. Der er også PC og telefon APP som vi kan lærer at bruge med tiden.
Hvis du er logget på teams og bruger teams i flere sammenhæng (f.eks. arbejde) kan du skifte imellem teams i øverste højre hjørne, hvor der sammen med dit konto-ikon er en dropdown menu over du teams du har adgang til.
Support?
Skriv til Rasmus på SMS